A Magyar Profi Drift Bajnokság I. fordulója ismét rengeteg izgalmat hozott nemcsak a nézők, hanem a versenyzők számára is. Egy kicsit összefogtak az elemek a pilótákkal szemben, hiszen megviccelt mindenkit az időjárás, mókázott párszor a technika ördöge is és mindehhez még ott volt a Rabócsiring híres fala, ami valamiért mágnesként vonzotta az autókat.
Az edzésnap ragyogó napsütést és szinte nyárias meleget, a verseny napja pedig télies hideget hozott. A fal mágnesességét azonban mindez nem befolyásolta egy percre sem; a fal nem válogatott a kategóriák között sem, bárki áldozatául eshetett. Magyar Tomi kezdte a sort dízel Mercijével, majd közelebbről megvizsgálta a falat Nagy Endre jó öreg E30-asával, Ládi Attila Drift Monkey Suprájával, sőt, az egész nap szerelő, majd hihetetlen formában versenyző Márton Zoltán Lakyboy is.
Béres Szabolcs, a 10. születésnapját ünneplő Drifting.hu atyja úgy gondolta, hogy az idei évtől nem csak a profi pilóták vívnak egymással páros csatákat, hanem a Pro2 kategória versenyzői is. Így a pilóták folyamatosan fejlődhetnek, és az egymástól centiméterekre haladó autók látványa hihetetlen látványt és hangulatot ígér majd a nézők számára is.
A Pro2 kategória pilótái nem okoztak csalódást. Fantasztikus formában versenyzett Kiss Patrik, aki ezzel a negyedik helyen zárt a hétvégén. Nagyon kemény, profikat meghazudtoló szinten küzdött meg Zamecz Norbert Bauer Bencével a Top4-ben, majd a döntő futamban Bócsik Oszkárral. Megmutatták a fiúk, hogy mit jelent igazán az a kifejezés, hogy „kilincs a kilincsen”.
A Pro2 kategória sorrendje végül így alakult az I. fordulóban:
1. Zamecz Norbert
2. Bócsik Oszkár
3. Bauer Bence
A Pro2 kategória versenyzői feladták a leckét a profiknak; nekik is meg kellett mutatniuk, hogy mit tudnak, milyen az, amikor elgurul náluk a gyógyszer. A Top16-ból apróbb rontások és hibák miatt nem jutott tovább Énekes Árpád a brutál erős Mustangjával, Hutter Ferenc, Gabriel Koczkas és a falnak csúszó Ládi Attila sem.
A Top8-ba jutott pilóták közül először Temesvári Péter küzdött meg Roman Kolesarral, amelyben minimális pontkülönbséggel maradt csak alul. Őket követte a dízel-benzin párbaj Magyar Tomi és Márton Zoltán főszereplésével, amelyből a rutinosabb pilóta, Lakyboy került ki győztesen.
A Top4-be a Cselőtei Csabát legyőző, egész hétvégén hihetetlen formában versenyző Bimbó József, és az Audival induló Tóth Bencét kiütő Ámon Olivér került Roman Kolesar és Márton Zoltán Lakyboy kihívójaként. A döntő futamok sajnos nem úgy alakultak, ahogy azt szerettük volna. Márton Zoltán Lakyboy a motor meghibásodása miatt beleállt a falba, míg Ámon Olivér Mercedeszével fúródott a gumik közé, ugyancsak műszaki hiba miatt. Szerencsére a pilótáknak nem lett komolyabb bajuk, csak a szívük fáj az összetört autók láttán, a kihagyott csatára gondolva.
A Pro kategória sorrendje végül így alakult az I. fordulóban:
1. Roman Kolesar
2. Ámon Olivér
3. Bimbó József
Hasonlóan izgalmas csatákat ígér mindenkinek a Magyar Profi Drift Bajnokság következő Rabócsiringi futama is a július 10-én vagy akár a Trackwood drift fesztivál ahol a Magyar pilóták rendszeresen összemérhetik tudásukat Európa és a világ legjobbjaival.