Milyen az amikor nem a fal adja a másikat ?

2007-óta bünteti a Rabócsiringen a fal a drift pilótákat, ami miatt sokan nem merték bevállalni az edzéseken vagy versenyeken való indulást. Béres Szabolcs folyamatos egyeztetést folytatott a pályával az elmúlt években az új nyomvonal kialakításáról. Az egyeztetéseknek köszönhetően a pálya bővítésének a 2016-2017-es évben megvalósult 800 méter hosszú részén 20-30 méter hosszú bukóterek kerültek kialakításra az eddigi fal helyett, mely arra sarkallhat minden pilótát, hogy itt az ideje felkerekednie és megmutatnia magát a Máriapócsi közönségnek. Az új nyomvonal további fontos jellegzetessége, hogy modifikált bitumennel került kivitelezésre, mely amellett, hogy kevésbé koptatja a drift gumikat jóval komolyabb tapadást biztosít a drift autóknak!!

.

A pálya technikai fejlesztése mellett idén első alkalommal vett részt Szabó Szilárd „Édespa” a Trackwoodon versenyautó nélkül mint a szervezők által felkért „szakértő”. Javaslatainak melyet első kézből a pontozói toronyban szerzett és a versenyt követően feltárt hiányosságoknak köszönhetően a 2018-as évtől az alábbi dolgok bevezetésére lehet számítani elsőként a Rabócsiringen:

–          versenyzőnként egy „Spotter” speciális karszalag használata mellett az edzések alatt szervezett keretek közt felülhet a pontozói toronyba

–          az eddigi 3 fős „kötelező” pontozó (értékelő) bírói gárda további bírókkal (minimum 2)  fog kiegészülni a PRO és PRO-AM kategóriákban, akiknek a feladata lesz I.) a kigyorsítási szakasz fokozott figyelése II.) a megindítási távolság ellenőrzése III.) a pontozói toronyból nem teljes mértékben látható érintési pontok és zónák figyelése IV.) az indokolatlan fékezések jelentése az értékelő bíráknak.

.